DIY: Framed Faux Butterflies


Skräppäys... Liimaa sormissa, liimaa kaikkialla...
Tuo mielikuva minulla on koko touhusta. Minä ja liimat ei tulla toimeen. Voitte vaan kuvitella millaista jälkeä pikaliiman kanssa saan aikaan.


Oletteko tekin askartelukaupoissa vähän niinkun salaa käyneet hiplailemassa skräppipapereita, mutta jättäneet ne hyllyyn, koska ette harrasta mokomaa liiman kanssa pelleilyä? Minä ainakin olen. Mitä ihmettä minä teen kuviopaperilla?
Tarvittiin kai oikeanlaista paperia ja ripaus inspiraatiota.


Olen kuolannut niitä perhostauluja, missä on aitoja perhosia, mutta niitä on hankala saada käsiinsä ja ne maksavat paljon. Ja en minä nyt itse mitään perhosia ryhdy sisustuksen takia murhaamaan. Paperiperhosilla oli siis mentävä.

Laatikostani löytyi syvä kehys, jonka olin joskus Anttilan aleista hamstrannut juuri tällaisia ideoita varten. Laitoin tulostimen hurisemaan ja leikkasin pari tulostettua perhosta. Ne näyttivät kuitenkin silmääni aika surkeilta ja ilmiselviltä feikeiltä. Laadukkaampi tulostuspaperi varmaan auttaisi? 


Ennen uutta tulostuskokeilua päätin käydä askartelukaupassa, jossa eksyin sitten taas kerran skräppipapereiden eteen. Täältä varmaan löytyy feikkiperhosilleni tausta? Olisihan sieltä varmaan sellainen löytynyt, mutta löysinkin paperia, jossa oli perhosia ja aivoissani alkoi raksuttaa: "Korosta sitä, mitä et voi piilottaa." Jos perhoset kerta joka tapauksessa näyttävät paperiselta, voisivat ne näyttää siltä kunnolla.

Siinä minä sitten olin: skräppipaperin, saksien ja liiman kanssa. Tällä kertaa liimaa päätyi vain sinne, minne sitä pitikin ja oli vaihteeksi ihan mukava näperrellä jotain superhelppoa.


Mikäli mielit samanmoista niin suosittelen reissua Ikeaan ja Sinelliin. Itiksen Sinellissä on muuten ale – ihan näin vinkkinä.


English:

I've never really liked scrapbooking, because me and glues don't get along. It's a horror story – glue everywhere! But, I've secretly fondled all the pretty scrapbook papers at the craft store every time I go there. I have no use for them, but they're so pretty. All I needed was a right kind of paper and a pinch of inspiration I guess. 
You know of those framed butterfly taxidermies? I've been wanting one for a long time, but they're hard to come by and when I finally do the prices are way too high for my budget. And I'm definitely not going to murder butterflies myself just for my decoration whims. So paper butterflies it is. 
I already had a deep frame stashed away for these kinds of ideas. All I needed was the butterflies which I tried to print at first, but came to a conclusion that they looked too fake. Maybe a better printing paper would help? 
Before I re-printed anything, I went to a craft store to look for a background for the butterflies. I never found that background, instead I found a gorgeous paper with butterflies. A saying popped into my mind: "If you can't hide it, just emphasize it!" And I did. The butterflies were gonna look fake anyways, so I just let them be fake and bought the paper. 
So there I was, with scrapbooking paper, scissors and glue. This time the glue stuck only where it was meant to and I enjoyed making something easy for a change.

Comments

  1. Tosi kivan näköinen lopputulos! Olen myös pyöritellyt mielessä jotain tuollaisia perhosjuttuja, mutta en ole kerennyt pääsemään ajatusta pidemmälle :D

    Tuo paita on hurjan söpö, mistä se on? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti! Mustakin siitä tuli ihan kiva.
      Paita on Onlystä. :) Tarttui matkaan samaisella askartelukauppareissulla Itiksestä.

      Delete
  2. Taulu näyttää tosi kivalta :) tämmöisiä projekteja pyörii aina välillä itselläkin takaraivossa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitti. :) Toivottavasti ne päätyy joskus toteutukseenkin sieltä päästä.

      Delete
  3. I really love this idea think I'm feel inspired.

    ReplyDelete
  4. Ihana taulu! Mä oon ostanu skräppipapereita korttien tekoon ja esim purkkien koristeluun. :) Mä haluaisin askarella perhosia ja ripotella niitä "lentämään" pitkin olohuoneen seiniä. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oih! Mulla oli sama idea, mutta lepakoilla. En vaan vielä oo keksiny, millä ne kiinnittäis ja se leikkaaminen ei ihan innosta.

      Delete

Post a Comment