Talisman: The Magical Quest Game


Sain joululahjaksi lempilautapelini - Talismanin.

I got my favorite board game, Talisman, for Christmas.


Talisman on fantasiateemainen roolilautapeli 2-6 pelaajalle. Lauta koostuu kolmesta eri vyöhykkeestä. Pelin tavoitteena on päästä pelilaudan keskelle, ja saada haltuunsa Crown of Command -niminen taikaesine. Päästäksesi keskelle tavoittelemaan Crown of Commandia, sinulla täytyy olla Talisman. Matkalla keskelle taistelet erilaisia hirviöitä ja mahdollisesti pelitovereitasi vastaan, löydät aarteita ja kehität itseäsi. Alkuperäisen lautapelin on julkaissut Games Workshop vuonna 1983. Uusin versio, eli neljäs painos, on julkaistu 2008.

Talisman is a fantasy themed role playing board game for two to six players. The board contains three regions. The object of the game is to progress through these regions and reach the Crown of Command in the center of the board. To get there you'll need to possess the Talisman. The journey through regions includes fighting monsters and maybe your playmates too, finding treasures and developing your skill and strength. The Game was originally released by Games Workshop in 1983. The newest (4th) edition was released in 2008.
 
Board, from wikipedia.

2nd and 4th edition Talisman cards

Olen pantannut siskojeni joskus 80-luvulla joululahjaksi saamaa suomenkielistä versiota (toinen painos). Siitä puuttuu kortteja ja alkuperäinen pelilaatikko, tämän lisäksi ohjekirjassa on jonkun varhaisvaiheen luovia kynänkäyttöharjoituksia. Lauta on jo pariin kertaan teipattu kasaan, mutta teippauksetkin alkavat jo hapertua pois. Ajattelin kehystää tämän vanhan pelilaudan, sillä peli alkaa olla aika pelaamiskelvoton.

I've been storing my sisters' 2nd edition which they got for Christmas back in 80's. Some cards and the original package are missing. In addition to that, someone has been using the rule book as a canvas for their early 'creativityness'. The board has been taped together several times but it's not holding together. I have been thinking of framing this old board since it's kinda useless.

Board (2nd edition)
One of my favorite characters from 2nd edition: Leprechaun. It's not included in the 4th edition. 
Sorry, the red and blue number thingies should be the other way round.

Rakas poikaystäväni osti minulle uuden version lisäksi vielä The Blood Moon -lisäosan. En ole pelannut kuin vasta The Dungeon-lisäriä miehekkeen kaverilla, joten en voi vielä sanoa, millainen The Blood Moon on. Laittakaa kommenttia, jos olette kiinnostuneet, niin kerron kun olen pelannut.

My beloved boyfriend bought me The Blood Moon -expansion pack too. I have not yet played it, so I can't tell you what it's like. The Dungeon expansion is the only expansion that I've played the game with. But if you're interested in knowing more, just leave me comment and I'll tell you when I've tried it out.

The Blood moon expansion.

Pelin figuurit ovat tavallisia muovisia, harmaita ja koskemattomia. Tämähän ei minulle kelvannut, joten marssin Games Workshopille ja ostin itselleni kalliin kasan miniatyyrimaaleja. En ole eläessäni maksanut näin paljoa akryylimaaleista! Mutta maalit vaikuttavat aika hyviltä. Kerron lisää, kun olen saanut maalattua kaikki tai ainakin rupikonnat kokonaan. :D Rupikonnaksi muuttuminen pelissä on kaikkein suurin inhokkini lohikäärmekorttien ohella. Onnistun aina vetämään laudan täyteen lohikäärmeitä pelin alussa!

The figures of the game are just regular grey, plastic miniatures. Well, this didn't please me so I marched to the Games Workshop and bought some acrylic paints for miniatures. I've never bought this expensive acrylics in my life! They seem to be fairly good quality though. I'll get back to you on that when I've painted all of the figures or at least the toads. Speaking of toads; turning into one is my least favorite thing with dragon cards that can happen in this game. I always seem to draw all the dragon cards and fill the board with them in the beginning of the game!

Talisman 4th edition figures.
Toads...

Comments